YÖNETİCİ

Autodesk Flex'in ayarlanması


Autodesk Flex, nadir kullanıcılarınızın Flex ile sunulan herhangi bir ürüne aynı anda 24 saat boyunca erişmek için belirteçleri kullanmalarına olanak tanır. Flex belirteçlerini satın aldıktan sonra kullanıcıları atayabilir ve hangi ürünlere erişebileceklerini belirleyebilirsiniz. Genel bir bakış için Autodesk Flex (İngilizce) bölümüne bakın.

 

Önemli: Boşta kalma süresinde ücretlendirilmekten kaçınmak için kullanıcılarınızın kullanımda değilken oturumlarını veya ürünleri kapatmaları gerekir.

 

Flex'i Kullanmaya Başlamak İçin Üç Adım (video: 2:44 dk.)

Video: Autodesk Flex için teknoloji yöneticisi videosu.

Flex'i ayarlamak ve nadir kullanıcılarınızı Flex ile sunulan Autodesk ürünlerine erişmeye davet etmek için aşağıdaki adımları takip edin.


Flex kullanıcılarının atanması

  1. Flex belirteci satın alın. Belirteç satın al (İngilizce) bölümüne bakın.

  2. manage.autodesk.com adresinden Autodesk Hesabı'nda oturum açın ve Kullanıcı Yönetimi > Ürüne Göre'ye tıklayın.

  3. Flex'i seçin ve Kullanıcı Ata'ya tıklayın.

  4. Mevcut bir kullanıcı atamanıza veya yeni bir kullanıcı davet etmenize bağlı olarak aşağıdakilerden birini seçin. 

    • Yeni Kullanıcılar: yanında köşeli parantez içinde bir e-posta adresi olacak şekilde tam adı girin (örneğin, John Doe <john.doe@email.com>).

    Not: Yeni kullanıcılardan, Autodesk Hesapları yoksa oluşturmaları istenir. Yeni bir kullanıcı bir daveti yedi gün içinde kabul etmezse daveti yeniden göndermeniz gerekir.

  5. Flex kullanım raporlarınızı görüntüleyin. Flex kullanım bilgilerinin alınması bölümüne bakın. 


Bireysel kullanıcılara ürün erişiminin yönetilmesi

Flex ile nadir kullanıcılarınıza hangi ürünlerin sunulacağını belirleyebilirsiniz.

  1. manage.autodesk.com adresinden Autodesk Hesabı'nda oturum açın ve Kullanıcı Yönetimi > Ürüne Göre'ye tıklayın.

  2. Ürün listesinde Flex'i seçin. 

  3. Atanan Kullanıcılar altında, ürün ve hizmetlerin bir listesini görüntülemek için yönetmek istediğiniz kullanıcıyı seçin.

  4. Atamak istediğiniz ürün ve hizmetleri seçin veya atamasını kaldırmak istediklerinizin işaretini kaldırın. 

    Not: Tüm ürünler seçilirse (hiçbir ürünün işareti kaldırılmazsa) Autodesk, Flex'e yeni ürünler eklediğinde yeni ürünlere otomatik olarak erişilebilir. Yeni ürünlere otomatik erişim istemiyorsanız atamayı önceden kaldırmanız gerekir.

  5. Değişiklikleri Kaydet'e tıklayın. 

Kullanıcılar tek tek atandıklarında ürünlere erişimleri olduğunu bildiren bir e-posta alırlar. Atamak için İçe Aktar'ı kullanırsanız e-posta bildirimleri gönderilmez.


Varsayılan atamaların yönetilmesi

Bireysel kullanıcı bazında ürün erişiminin yönetilmesine alternatif olarak, tüm ekibinizin ürünlere ve hizmetlere erişimi için varsayılan izinler ayarlayabilirsiniz. Varsayılan atamalar seçeneğini belirlediğinizde, tüm mevcut ve yeni kullanıcılar aynı seçilen ürünlere erişebilir.

 

Not: Varsayılan atamalar, konuk kullanıcılar için otomatik olarak kapatılır ve Autodesk bu ayarı kapalı tutmanızı önerir. Ancak konuk kullanıcılar için varsayılan atamaları açmanız (veya kapatmanız) gerekiyorsa bunu yapmak için Autodesk destek birimine ulaşabilirsiniz.

 

Varsayılan atamaları ayarlamak için:

  1. manage.autodesk.com adresinden Autodesk Account hesabında oturum açın.    

  2. Hesap sayfanızda Kullanıcı Yönetimi > Kullanıcıya Göre'yi seçin.

  3. Varsayılan atamalarını yönetmek istediğiniz Flex ekibini seçin.

  4. Sağ üstteki Ekip Ayarları dişli simgesine tıklayın.

  5. Kullanıcı Yönetimi > Varsayılan Atamalar’ın altında, Varsayılan Atamaları Ayarla'ya tıklayın.

  6. Varsayılan Atamaları Yönet iletişim kutusunda Flex'e tıklayın.

  7. Varsayılan erişim atamak istediğiniz ürünleri seçin. Autodesk, Flex'e yeni ürünler eklediğinde varsayılan atamalara sahip kullanıcılar yeni ürünlere otomatik olarak erişemez. Yeni ürünlere erişim atamak için varsayılan atamalar listesini düzenleyin.

  8. Varsayılan atamaları etkinleştirmek için Değişiklikleri Kaydet’e tıklayın.

 

Varsayılan atamaları kapatmak için:

  • Varsayılan Atamaları Yönet iletişim kutusunda tüm ürünlerin işaretini kaldırın.

Not: Varsayılan atamalarda yapılan değişiklikler için kullanıcılara e-posta bildirimleri gönderilmez.

 

Abonelik ve deneme önceliği

 

Bir kullanıcı hem tek kullanıcılı aboneliğe hem de Flex belirteçlerine atandığında, belirteçler kullanılmaz. Örneğin, bir AutoCAD aboneliği atarsanız bu kullanıcı AutoCAD için belirteç kullanmaz.

Benzer şekilde, deneme süresindeki kullanıcılar bu ürün için belirteç kullanmaz. Kullanıcılarınıza süresi dolan deneme mesajını yok saymalarını söyleyin. Deneme süresi sona erdikten sonra belirteç kullanmaya başlar.

 

Not: Abonelik ve deneme önceliği yalnızca oturum açma kimlik doğrulaması için aynı Autodesk kimliği kullanılıyorsa geçerlidir.


Ek Flex belirteçlerinin satın alınması

Ek belirteçler satın aldığınızda, bu belirteçler ekibinizin belirteç bakiyesine eklenir. Her Flex satın alımından elde edilen belirteçler, satın alma tarihinden itibaren bir yıl boyunca geçerlidir ve önce eski belirteçler tüketilir. Bu, belirteçlerinizi kullanmak için en uzun süreye sahip olmanızı sağlar.

 

Birden fazla ekibi yönetiyorsanız Flex satın alımının doğru ekibe eklenip eklenmediğini kontrol edin. Doğru ekibe eklenmediyse Autodesk Account içinden yönettiğiniz başka bir ekibe taşıyabilirsiniz. Flex belirteçleri ve ekipler bölümüne bakın.

 

Nadir kullanıcılar için yükleme ve oturum açma

 

Flex belirteci kullanıcılarınız ürünleri indirip yükleyebilir.

  1. manage.autodesk.com  adresinden Autodesk Hesabı’nızda oturum açın ve Tüm Ürün ve Hizmetler'e tıklayın.

  1. Ürün adı listesinde Flex'i seçin. Ürünleri Görüntüle’ye tıklayın.

 

Flex'ten tek kullanıcılı abonelik lisansına geçerseniz veya önceki bir abonelik veya deneme sürümünden kurulmuş olan desteklenen bir sürüme sahipseniz yeniden kurmanız gerekmez.


Sıkça sorulan sorular (SSS)

Tek kullanıcılı abonelik ile Flex arasındaki fark nedir?

Hem tek kullanıcılı abonelikler hem de Flex, adlandırılmış kullanıcı erişimi biçimleridir. Tek kullanıcılı abonelikler, aynı anda yalnızca bir adlandırılmış kullanıcının kullanımı için atanan özel aboneliklerdir. Ürünlere sık sık erişen kullanıcılar için en uygun olan aboneliktir. Diğer taraftan Flex, özel bir abonelik değildir. Belirteçleri kullanıp günlük bir “ücret ödeyerek” ürünlere erişen sınırsız sayıda kullanıcı tarafından paylaşılması amaçlanmıştır. Flex, nadir ürün kullanımı için en uygun olan aboneliktir.

Ekibim yeni bir satın alma işlemi yaptıktan sonra tüketim için hangi Flex belirteçlerinin kullanılacağını nasıl bilebilirim?

Her Flex satın alma işlemi bir veya daha fazla yeni Flex belirteç paketi ile sonuçlansa da her satın alma işleminden elde edilen belirteçler ekibin tek belirteç bakiyesine eklenir. Ekibiniz ürünlere eriştikçe, ilk önce Flex belirteci paketindeki en yakın sona erme tarihine sahip belirteçler tüketilir. Böylece süresi dolmadan önce her Flex belirteci paketi için en uzun kullanım süresine sahip olursunuz. Ayrıca, ekibinizin aynı bitiş tarihine sahip birden fazla Flex belirteci paketi varsa Flex önce en küçük paketlerdeki belirteçleri tüketir. Örneğin, Flex, 5000'lik bir paketteki belirteçleri kullanmadan önce 500'lük paketteki belirteçleri kullanır. Bu, daha yüksek bir fiyat ödediğiniz belirteçlerin indirimli paketlerden gelen belirteçlerden önce kullanılmasını sağlar.

Bir ürünü kullanmadığım zamanlarda kapatmalı mıyım? Hafta sonu ayrılmadan önce bir ürünü kapatmayı unutursam ne olur?

Evet, ek belirteç ücretlerinden kaçınmak için kullanmadığınız ürünleri kapatın. Ürünü aktif olarak kullanmasanız bile her 24 saatte bir belirteç ücreti alınır. Fazla ücretlerden kaçınmak için bunu akılda tutmak önemlidir.

Bir kullanıcı olarak belirteçlerimin azaldığını nasıl anlayacağım?

Bir üründe oturum açtığınızda, Flex bir ekibin ürünü kullanmak üzere yeni oturum günlük ücretini karşılamak için yeterli belirtece sahip olduğunu onaylar. Belirteç bakiyesi yeterli değilse, Flex sizi bir mesajla bilgilendirir. Ekibiniz yeterli belirtece sahip olana kadar ürünü çalıştıramazsınız. Not: Ekip bakiyesi çalıştırmak istediğiniz ürünün günlük belirteç oranından düşükse, ekip bakiyesi sıfırsa veya Flex aboneliği 12 aylık sona erme tarihine ulaştıysa bu mesajı görürsünüz.

Her ikisinde de Flex bulunan iki ekipteysem ne olur?

Bir ürünü açıp oturum açtığınızda belirteç tüketimi için hangi ekibin kullanılacağını belirleyemezsiniz. Bu durumda, ekibi Autodesk seçer.

Ekibimin Flex'i satın almadan önce zaten bir Premium planı varsa, Flex ile aynı plan avantajlarına sahip olur muyuz?

Evet, ekibiniz Flex’i aldığında, Flex kullanıcıları o ekipte bulunan tek kullanıcılı aboneliklerin planını ve avantajlarını devralır.

Yanlışlıkla bir üründe oturum açarsam ve hemen oturumu kapatırsam belirteç ücreti alınır mı?

Beş dakika içinde oturum açıp kapatırsanız belirteç ücreti alınmaz.

Belirteçlerin süresi dolar mı? Bitiş tarihlerini uzatabilir miyim?

Her Flex belirteci paketi, satın alma tarihinden itibaren bir yıl boyunca kullanılabilir. Flex belirteci paketi, pozitif belirteç bakiyesiyle bitiş tarihine ulaşırsa kalan belirteçlerin süresi dolar. Süresi dolmuş aboneliklerden gelen belirteçler devredilemez ve kullanılmayan süresi dolmuş belirteçler için geri ödeme yapılmaz.

24 saatlik bir süre içinde (kaç kez açıp kapattığıma bakılmaksızın) her ürün için yalnızca bir kullanım ücreti alındığını anladım. Ancak bu 24 saat boyunca farklı bir saat dilimine seyahat edersem ne olur? İkinci bir ücretlendirme gerçekleşmeden önceki saat sayısı artar veya azalır mı?

Saat dilimlerini değiştirmenin 24 saatlik süre üzerinde hiçbir etkisi yoktur. Üründe oturum açtığınızda başladığından, zaman dilimi ne olursa olsun, o başlangıç saatinden itibaren 24 saat boyunca başka bir ücret ödemezsiniz.

Bir üründe eklenti kullanırsam ne olur? Eklentilerde Flex belirteçleri nasıl ücretlendirilir?

Bazı ürün eklentileri, bunlara erişim sağlandığında günlük belirteç ücretine tabidir (bazı eklentiler değildir). Günlük ücrete tabi olanlar için eklenti ana ürün başladığında başlayacak şekilde yapılandırılmışsa her ikisi için de günlük belirteç ücreti alınır. Eklentiler için yanlışlıklar ödenen ücretlerden kaçınmak için eklentinizi ana ürün başladığında yüklenecek şekilde yapılandırmayın. Flex fiyat tablosuna (İngilizce) bakın.

Flex internete bağlı olmamı gerektirir mi?

Evet. Her 24 saatte bir internete bağlanmanız gerekir. Bir üründe ilk kez oturum açtığınızda internet bağlantısı gerekir. Sonrasında 24 saate kadar çevrimdışı kalabilirsiniz. 24 saat işaretine yaklaştığınızda, çevrimiçi oturum açmanın yeniden gerekli olduğunu bildiren bir ürün içi mesaj görüntülenir.

Flex'e sınırsız sayıda kullanıcı atayabileceğimi anlıyorum. Bu, Flex'e dahil olan ürünleri sınırsız sayıda cihaza kurabileceğim ve/veya sınırsız sayıda eşzamanlı oturum çalıştırabileceğim anlamına mı geliyor?

Hayır. Flex, tek kullanıcı abonelikleriyle aynı Kullanım Koşullarına sahiptir. Flex'e dahil olan bir ürüne atanan her kullanıcı, bu ürünü en fazla 3 cihaza kurabilir ve aynı anda bir cihazda çalıştırabilir.

Bir Flex kullanıcısı bir cihazdaki bir programa erişir ve aynı gün içinde farklı bir cihazdan aynı programa giriş yaparsa bu kullanıcı iki kez ücretlendirilir mi?

Hayır. Flex, kullanıcının ürüne erişmek için hangi cihazı kullandığından bağımsız olarak, adlandırılmış kullanıcı başına, ürün başına, 24 saatte yalnızca bir kez günlük belirteç ücreti alır.

Bir Flex kullanıcısı aynı gün içinde aynı ürünün iki sürümüne erişirse bu kullanıcı iki kez ücretlendirilir mi?

Hayır. Flex, ürün sürümünden bağımsız olarak, adlandırılmış kullanıcı başına, ürün başına, 24 saatte yalnızca bir kez günlük belirteç ücreti alır.

Yönetici olarak, kullanıcı bazında belirteç sınırları oluşturabilir miyim?

Hayır. Kullanıcıların erişime sahip olduğu ürünleri sınırlayabilirsiniz. Ancak, belirli bir kullanıcı veya kullanıcı grubu için belirteç sınırı ayarlayamazsınız.

Flex, Linux'ta ürün erişimi için desteklenir mi?

Flex'e dahil olan ve Linux üzerinde çalışan ürünler için (Flame, Maya, MotionBuilder ve Mudbox gibi), Flex tarafından yalnızca 2020 ve daha yeni sürümler desteklenir.


Yardıma mı ihtiyacınız var? Autodesk Assistant'a sorun!

Assistant size yanıtları bulmanıza ya da bir temsilciyle iletişime geçmenize yardımcı olabilir.


Ne düzeyde desteğiniz var?

Farklı abonelik planları farklı destek kategorileri sağlar. Planınız için destek düzeyini öğrenin.

Destek düzeylerini görüntüle