Asset 12 Asset 10 Asset 15 Asset 15 autodesk_icon_font_04_06_16_kl Asset 11 autodesk_icon_font_04_06_16_kl autodesk_icon_font_1_18_17_start_over-01

Keyboard ALT + g to toggle grid overlay

AutoCAD ile ideal bisikleti tasarlama

Hong Quan iki yıl önce ilk kez bir elektrikli bisiklete atladığında bu bisikletlerin tutkunu oldu. Uzun mesafeli sürüş için uygun muydu? Evet. İşe ulaşım için daha iyi bir alternatif miydi? Evet.

Ancak aynı zamanda hırslı bir bisikletçi olan Quan, elektrikli bisikletlerin tasarımına pek de tutkun olmamıştı. Elektrikli bisikletlerin çoğu fazla hantaldı, Quan ise “gerçek” bir bisiklet hissi yaşamak istiyordu. Peki ya 4.000 ila 8.000 doları bulan fiyatları? Oldukça fazlaydı.

Quan, kelimenin tam anlamıyla bu işe el atmaya karar verdi. Elektrikli bisikletleri fiyat açısından daha erişilebilir kılacak, aynı zamanda kaliteden de ödün vermeyecek ideal bisikleti tasarlama işine koyuldu.

Quan’s vision
Quan'ın vizyonu: Kaliteden ödün vermeyen ideal bisiklet

Quan bir yıl içinde Karmic Bikes'ı kurarak, Koben ismindeki ilk elektrikli bisiklet modelini tasarlamayı, model için internet üzerinden fon sağlamayı, tasarımın prototipini hazırlamayı ve ilk prototipini kargolamayı başardı. Birinci sınıf parçalardan üretilen bu model, şık bir bisiklet tasarımı hedefini karşılıyor. Her şeyden önemlisi de 1899 dolarlık etiket fiyatı.

Ancak Quan bu kadarıyla yetinmek niyetinde değil.

Elektrikli Bisiklet Tasarımının Bir Sonraki Aşaması.
Şu an Quan'ın odağında yeni bir hedef ve en yeni elektrikli bisikleti için başlattığı Kickstarter kampanyası bulunuyor. Yeni Kyoto, çoğu elektrikli bisikletten farklı şekilde kadınlara özel olarak tasarlandı.

Quan, Dağ Bisikletçiliği Onur Listesi'nde yer alan ilk isimlerden biri olan efsanevi dağ bisikletçisi ve bisiklet tasarımcısı Joe Murray'ın yardımına bu model için bir kez daha başvurdu. Karmic Bikes, bir tasarım fikrini AutoCAD kullanarak altı ay içinde yüzde 95'i tamamlanmış bir prototip haline getirdi.

Hong Quan, Karmic Bikes'ın kurucusu

Quan düşüncelerini şu sözlerle dile getiriyor: “Kyoto'yu piyasaya sürmemizin başlıca nedeni, kadın pazarına yeterince odaklanılmaması. Piyasada kadınlara özel diye satılan bazı elektrikli bisikletler var, ancak çoğu bisiklet şirketinin kadın bisikletlerine olan yaklaşımı, ‘boyutları küçültme ve pembe renge boyama’ felsefesinden öteye geçmiyor. Bu bisikletler asla harika değil ve biz daima öncelikle harika bisikletler tasarlamaya odaklanıyoruz.”

Kyoto'yu bu kadar farklı kılan şey nedir? Quan'a göre Kyoto'nun farkı, eğimli kadrosuyla daha dik bir duruşa sahip olan klasik şehir bisikleti şeklindeki tarzı. Bu bisiklet çamurluklar, ışıklar, güçlü hidrolik disk frenler ile son teknoloji bir Shimano motor ve akü kombinasyonuna sahip. Kyoto ayrıca beyaz, açık mavi ve mor gibi daha fazla renk seçeneğine sahip.

The Kyoto bike
Üstün kaliteli Shimano bileşenlere sahip Kyoto bisiklet.

Quan şöyle devam ediyor: “Kyoto için her şeye en baştan başladık. Bu bisiklet, çoğunlukla şehir içi kullanım veya alışveriş noktalarına ulaşım için tasarlandı. Arka kısma bir raf ekleyerek üzerine ocuk koltuğu bile yerleştirebilirsiniz. Bisikleti ne amaçla kullanacağınız, bizim onu tasarlama şeklimizi belirler. Bu bisiklet güç ve hız üzerine odaklanmıyor. Kyoto daha çok konfor ve güvenilirlik sunuyor, bu anlamda Koben'den tamamen farklı bir ulaşım aracı.”

Quan, Kyoto'nun fiyatını Koben S modelinin 2799 dolarlık fiyatıyla aynı tutarak düşük fiyat konusundaki taahhüdünü de yerine getiriyor.

The seat on the Kyoto bike
Kyoto bisikletin selesi konfor için tasarlandı.

Quan: “Bence bisikletlerimizin pahalı olmaması, onların yeterince iyi olmadığı yönünde bir yanlış anlaşılmaya neden oluyor. Fakat bisiklet endüstrisinin iş modelinde, bir bisiklet dükkanının marjın yüzde 30 ila 40'ını oluşturduğunu unutmamalısınız. Biz doğrudan tüketicilere satış yapıyoruz, bu nedenle normalde 4.000 ila 5.000 dolara satılan bir bisikleti 2.800 dolara satabiliyoruz.”

Peki fiyatı düşük tutup tasarıma odaklanmayı mümkün kılan diğer önemli bileşen ne? Tamamen Karmic Bikes'ın AutoCAD'e olan yaklaşımı.

AutoCAD Fark Yaratıyor.
AutoCAD, diğer pek çok endüstri için olduğu gibi, bisiklet şirketlerinden bisiklet üreticilerine kadar tüm bisiklet dünyası için de evrensel bir platform. Aynı zamanda Karmic Bikes'ın yepyeni tasarımlarında da büyük rol oynuyor.

Quan, AutoCAD ile tasarım sürecini şöyle anlatıyor: “Üç farklı ebat ve her iki taraf arasındaki değişimler ile geometri parametrelerini belirledikten sonra kadro tasarımına geçiyoruz. Oldukça benzersiz sele borumuz, tasarım yeniliklerimizden biri. Bu boruyu kimse henüz bu şekilde kullanmadı. Sele borusu silindir şeklinde olsa da aküyü üzerine yerleştirdiğimiz düz bir kenarı olan D biçimine sahip. Aküyü bisiklet sürücüsünün altında tutuyoruz, böylece taşıma ve sağlamlık konusunda ağırlık merkezinden yardım alıyoruz. Bunların hepsi AutoCAD yazılımında bir araya getiriliyor.”

Sadece uzak kadro tasarımcısı ile değil aynı zamanda Tayvan fabrikaları ve tedarikçileri ile de ortak görüşte olmak Quan'a çok büyük fayda sağlıyor. Üreticiler genellikle kadro tasarımına ait bir AutoCAD 2B dosya gönderirler, Karmic Bike ekibi de yapılacakların üzerinden geçer.

Quan: “Boşlukları ve boruların şeklini kontrol ediyoruz . . . Her şeyi kontrol ediyoruz. Ardından ya onaylıyor ya da üzerinde değişiklikler yapıyoruz. Ben Palo Alto'dayım, kadro tasarımcımız ise aslında Arizona'da. O, dosyayı inceleyerek ‘Bu kısmı 2 cm kaydır, bu açıyı 1 derece değiştir,’ gibi geri bildirimlerde bulunuyor. Tüm bu değişiklikleri fabrikaya geri göndermek üzere yapıyor.”

All components are designed with precision in AutoCAD
AutoCAD'de tüm bileşenler yüksek hassasiyetle tasarlanıyor.

“AutoCAD üzerinde tekrar tekrar değişiklikler yapıyoruz, çünkü bu taslak daha sonra çalışma dosyası haline geliyor.” şeklinde devam ediyor. “Bu dosya, bizim için kadro üretimi yapan başka bir fabrikaya gönderiliyor. Tüm bunlar için hata payımız sıfır. Her şeyin tam olarak belirlediğimiz yere mükemmel bir şekilde uyması gerekiyor. Daha sonra bu dosya, boya ve montaja geçmeden önce tüm kadroların bir kez daha kontrol edildiği montaj fabrikamıza geri gönderiliyor.”

Girişimin kurucu ortağı olan Quan, AutoCAD'in, yaptığı tasarımlar için vazgeçilmez bir araç ve tüm şirket için erişimi kolaylaştırıcı bir faktör olduğuna inanıyor.

Quan: “Bir avuç insandan oluşan küçük bir şirket olarak bizim bile dünyadaki herkesten daha iyi olmasa da iyi bir ürün ortaya koymamız mümkün. En azından yazılım açısından piyasayla eşit şartlarda rekabet ediyoruz.” Fakat şu an Quan'ın aklında başka bir yenilik hamlesi bulunuyor. Quan'ın ispatlamak istediği bir şey var.

Bu hamleyi şöyle özetliyor: “Aslında bisiklet endüstrisinde neden kadınlar için harika bir bisiklete ihtiyaç olduğunu göstermek istiyoruz. Bence bu, hayatımızdaki tüm kadınlar için bir aşk mektubu niteliğinde, çünkü kadınlar çok uzun süredir unutulmuş durumdalar.”

Ebike designed specifically for women
Elektrikli bisiklet özellikle kadınlar için tasarlandı.

Autodesk, the Autodesk logo, AutoCAD and TrustedDWG are registered trademarks or trademarks of Autodesk, Inc., and/or its subsidiaries and/or affiliates in the USA and/or other countries. All other brand names, product names, or trademarks belong to their respective holders. Autodesk reserves the right to alter product and services offerings, and specifications and pricing at any time without notice, and is not responsible for typographical or graphical errors that may appear in this document.