Asset 12 Asset 10 Asset 15 Asset 15 autodesk_icon_font_04_06_16_kl Asset 11 autodesk_icon_font_04_06_16_kl autodesk_icon_font_1_18_17_start_over-01

Keyboard ALT + g to toggle grid overlay

Flo Cycling: Makine Mühendisi İkiz Kardeşler Kendi Şirketlerini Kurdu

Tek yumurta ikizi olan Jon ve Chris Thornham'ın ortak olan tek özellikleri fiziksel görüntüleri değil. Kardeşlerin geçmişleri de neredeyse aynı.

Liseden mezun olduktan sonra New Brunswick Üniversitesi'nde makine mühendisliği eğitimlerini tamamlayan kardeşler, burada AutoCAD ve Inventor ile de tanışmış oldu. Diplomalarını aldıktan sonra Las Vegas'taki pozisyonları kabul ederek aynı şirkette atık su sistemleri tasarlamaya başlayan ikili, daha sonra kariyerlerine satış mühendisi olarak devam etti.

Ancak bundan beş sene önce Chris'in önüne bir tasarım, daha doğrusu bir iş fırsatı çıktı. Triatlon sporcusu olan Chris, bisiklet jantlarının yüksek fiyatlarını görünce çok şaşırdı. Bu fiyat şokunu yaşayan ve jantların fiyatlarıyla kaliteleri arasındaki dengesizliği fark eden iki kardeş, "Flo Cycling" adında bir start-up şirketi kurdu.

Resim Sebron Snyder tarafından sağlanmıştır.

Jon durumu şöyle anlatıyor: "Aslında ben bisikletçi değildim ama Chris kendisi için yarış tekerleği arıyordu. O zamanlar iki tür şirket vardı. Bazıları birçok mühendislik işi gerektiren AR-GE çalışmaları yapar, aerodinamik testleri uygulardı. Bu şirketler oldukça hızlı tekerlekler üretir ancak satışlarını standart dağıtım yoluyla yapardı. Bu da özellikle bisiklet dünyasında, yüksek kâr yüzdelerinin oluşmasına neden olurdu. Sonunda bir setinin fiyatı 2500 $ ile 3000 $ arasında değişen oldukça pahalı bir ürün ortaya çıkardı."

Jon sözlerine şöyle devam ediyor: "Diğer şirketler ise doğrudan müşterilere satış yaparak tüm kâr yüzdesini ortadan kaldırırdı. Ancak onlar da yabancı ülkelere gidip herkesin alabileceği açık kalıp ürünlerini satın alırdı. Eski teknolojiyle yapılmış ve yeterince hızlı olmayan bu ürünler diğerlerinden daha ucuzdu ancak onlar kadar kaliteli değildi."

Geçmişte makine mühendisliği yapmış olan Jon ve Chris, olağanüstü bir ürün ortaya koyabileceklerini ve bu ürünü doğrudan tüketiciye satış modeliyle düşük bir fiyatla sunabileceklerini biliyorlardı. Onlar da gözlerini karartıp şanslarını denemeye karar verdiler. FLO 60, 90 ve DISC modellerinin ilk tasarımları için hem AutoCAD'i hem de Inventor'ı kullandılar. AutoCAD, dosyaları DWG formatında isteyen Tayvanlı üreticiyle iletişim kurmalarında çok önemli bir yere sahipti.

Resim Flo Cycling tarafından sağlanmıştır.

Jon: "Doğrusunu söylemek gerekirse bisiklet tekerleğinin parçaları hakkında pek fazla bilgim yoktu. Ama hızlı bir şekilde öğrendim ve ilk tasarımımıza başladım. O zamanlarda çoğu şirket tasarımlarını fiziksel modelleri kullanarak ve bunları rüzgar tünelinde test ederek yapıyordu.

Rüzgar tünelleri oldukça pahalıdır (saat başına 600 $-900 $ arası) ve buna bir de fiziksel prototiplerin yüksek üretim masrafları eklenir. Tüm taslakları Autodesk yazılımıyla çizerek ve bilişimsel akışkanlar dinamiği yazılımını kullanarak tasarımımızın rüzgar tünelinde nasıl bir performans sergileyeceğini tek kuruş harcamadan görmüş olduk. Yazılımda tasarımlarını yaptıktan sonra kalıpları açarak tekerleklerimizi ürettik ve onları rüzgar tünelinde test ederek doğruladık. Bu yöntemle çok hızlı ürünler ortaya koyduk ve bunu sonraki tasarımlarımız için de önceliğimiz haline getirdik."

Resim Flo Cycling tarafından sağlanmıştır.

İşe başladıktan kısa bir süre sonra bir şirket kurmanın düşündükleri kadar kolay olmadığını anladılar. Yeni kurulan şirketlerin birçoğu gibi onlar da yatırımcılarını kaybetmekten üretim sırasındaki sorunlara kadar birçok büyüme sancısı çektiler. Ancak bu iki kardeş tüm zorluklara rağmen yılmadı ve doğrudan tüketiciye satış modeli ve tasarım süreçleri sayesinde büyük bir başarı yakaladı. Flo Cycling'in müşterileri çok daha düşük ücretler ödeyerek daha pahalı bir ürünün hız ve performansına sahip oluyor.

Şu anda mevcut sekiz tekerlek modeline bu sene altı tane daha ekleyecek olan Jon ve Chris, bisiklet tekerleklerini yenilemeye ve geliştirmeye devam ediyor. Flo Cycling son tasarımlarında AR-GE çalışmaları için daha geniş bir bütçe ayırdı. Çok aşamalı bir süreçte bütünleyici rol oynayan Inventor, standart rüzgar tüneli testlerinden çok daha farklı bir yaklaşım getirdi.

Jon: "Bir ürünü sürücünün sürüş esnasında yaşadıklarından yola çıkarak nasıl üretebileceğimizi düşündük. Bisikletin ön kısmına monte edilebilen özel bir bilgisayar geliştirerek farklı Ironman parkurlarından ve farklı sürücü koşullarından 110.000 veri göstergesi elde ettik. Sonrasında verileri alıp analiz ettik ve bir algoritma oluşturduk."

Jon ve Chris bu algoritma sayesinde hangi şekillerin daha hızlı olduğunu araştırabildiler. Rüzgar tünelinde yalnızca 10 veya 12 şekil test etmektense onlar 500 tanesini test ettiler. Böylece tüm işi yazılıma yaptırarak hangi tasarımın en iyisi olacağını keşfetmiş oldular.

Resim Flo Cycling tarafından sağlanmıştır.

Jon: "Aerodinamik ve hız açısından bakıldığında, 20 yıldır piyasada lider konumda olan şirketlerle aynı seviyeye gelmiş sayılırız. Tasarım sürecimiz ve kullandığımız yazılım sayesinde bunu diğerlerinden çok daha kısa sürede başarmış olduk. Yarış tekerleklerimizi satın alan kişiler daha az ödeyerek çok daha pahalı bir ürünün sunduğu tüm imkanlardan yararlanabiliyor."

Peki bu kardeşler kendi şirketlerini kurmak isteyen diğer makine mühendislerine ne gibi tavsiyelerde bulunuyorlar?

Jon: "Fiziksel ürünler üreteceğiniz bir iş kurmak istiyorsanız üretim sürecinin göründüğünden daha zor olduğunu bilin. Bu zorlukları mümkün olduğunca engelleyebilmek adına yazılım kullanmanızı tavsiye ediyorum. Böylece hataları erkenden tespit ederek maliyetleri azaltabilirsiniz. Günümüzde yazılımlar, imalat ve üretim süreçlerini çoğu insanın beklentilerinin ötesinde kolaylaştırıyor."

Sign up for updates and offers

Sign up for email updates to receive special offers and the latest news.

Sign Up Now
Sign up for updates
Stay up to date with the latest resources.

Autodesk, the Autodesk logo, AutoCAD and TrustedDWG are registered trademarks or trademarks of Autodesk, Inc., and/or its subsidiaries and/or affiliates in the USA and/or other countries. All other brand names, product names, or trademarks belong to their respective holders. Autodesk reserves the right to alter product and services offerings, and specifications and pricing at any time without notice, and is not responsible for typographical or graphical errors that may appear in this document.