Asset 12 Asset 10 Asset 15 Asset 15 autodesk_icon_font_04_06_16_kl Asset 11 autodesk_icon_font_04_06_16_kl autodesk_icon_font_1_18_17_start_over-01

Keyboard ALT + g to toggle grid overlay

AutoCAD ile Tasarım Zamanı: Watches of Switzerland Üç Mağazayı Bir Araya Getirdi

Londra’daki Regent cassesinde bulunan “Watches of Switzerland” amiral mağazasının dış görünüşü. CallisonRTKL izniyle.

Diyelim ki 50.000 dolarlık bir saat almayı düşünüyorsunuz. Olağanüstü lüks bir alışveriş deneyimi ve eşsiz hizmet beklersiniz, değil mi?

Londra, Regent Street'te bulunan yeni Watches of Switzerland amiral gemisi mağazasının hedefi de tam olarak buydu. CallisonRTKL, Watches of Switzerland ve Birleşik Krallık'taki diğer kuyumcuların sahibi Aurum tarafından hem dünyanın en büyük saat mağazalarından birini hem de markayı ve satılan saatleri yansıtan devasa, rakipsiz bir mağaza tasarlamak üzere görevlendirildi.

Ancak bu projede başka önemli basamaklar da vardı: 19 büroya sahip, global bir mimarlık ve tasarım firması CallisonRTKL, birbirinden farklı alışveriş tercihleri olan çok çeşitli müşterilere hizmet verecek bir mağaza tasarlamalıydı. CallisonRTKL'nin New York şubesinde Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Watches of Switzerland projesinin baş tasarımcısı Tom Pulk'a göre, farklı müşteri tiplerinin farklı beklentileri ve ihtiyaçları vardır.


CallisonRTKL Kıdemli Ortak Başkan Yardımcısı Tom Pulk ve Watches of Switzerland projesinin baş tasarımcısı. CallisonRTKL izniyle.

Bazı müşteriler çoğunlukla, satın alacakları ürünü iyice inceleyip üzerinde düşünmek için yalnız bırakılmayı tercih ederler. Alıcıların büyük bölümü turisttir ve genellikle otobüslerine atlayıp sonraki istikametlerine gitmeden önce alışveriş yapmak için çok kısıtlı zamanları vardır. Diğer müşteriler ise oturup konuşabilecekleri uzun, detaylı açıklama ve öneriler eşliğinde bir deneyim yaşamayı beklerler.

Pulk: "Lüksün farklı müşteriler için farklı anlamlara geldiği olgusuna odaklanmaya başladık. Bu, alışverişin kültürel bir şeklidir. Farklı hizmet unsurlarıyla mağazanın çeşitli insanlara hitap etmesini sağlamaye çalışmak gerçekten zorlu bir görevdi."

“Watches of Switzerland” amiral mağazasının üst tarafı. CallisonRTKL izniyle.

Bir Kapı, Üç Mağaza.

Peki CallisonRTKL'nin bu birbirinden farklı tutumlara yaklaşımı nasıl oldu? Regent Street'te üç katlı, yaklaşık 1.600 metrekarelik bir yer seçildi ve adeta bir alışveriş merkezi gibi, her kat kendi içinde bir deneyim haline geldi.

Pulk: "Proje esnasında bunu 'bir kapı, üç mağaza' olarak adlandırdık. Calibre Room olarak da bilinen bodrum katı, gelip kısa sürede birçok saat almak isteyen müşteriler için çok hızlı alışveriş deneyimi sunan bir mekan oldu. Butiklerde gezip ürünleri incelemek isteyen hevesli müşteriler için ise zemin kat ideal bir alan oldu. Diğerlerinden çok daha farklı bir atmosfere sahip olan en üst kat, müşterilerin diledikleri gibi uzun süre geçirmesi için tasarlandı. Müsterilerimizin çıkıp birkaç saat oturabilmeleri için bu kata özel asansör ve bekleme odası ekledik."

Teknoloji, ışıklandırmadan 20 kişinin aynı anda bir ürün arayabileceği, markanın tarihini araştırabileceği ve ürünlerle ilgili pekçok şey yapabileceği etkileşimli dokunmatik ekrandan oluşan duvara kadar sayısız ayrıntıda çok büyük bir rol oynadı. CallisonRTKL ekibi, benimsediği çok yönlü yaklaşımını ana salon alanında da ortaya koydu. Bir şirket bu alanı özel, yemekli davetler ve etkinlikler için kullanmak istediğinde diğer marka isimlerinin kapatılması amacıyla tavandan inen uzun perdeler yerleştirildi.

Mağazanın her köşesine lüks ve modernlik hissi hakim olsa da hizmet, öncelik verilen esas unsurdu. CallisonRTKL bunun için mağazanın arkasından geçen ve onu çevreleyen bir dizi gizli koridor inşa etti. Bu sayede hizmet elemanları katın ortasından geçmek zorunda kalmayıp müşterileri rahatsız etmeden mağazaya girip çıkabiliyor.

Pulk: "Gerçekten sihirli bir dünya gibi. Biri elindeki şampanyayı size ikram etmek için bir kapıdan beliriveriyor. Ya da üçüncü kattaki bir ürünü istiyorsunuz ve birkaç dakikada elinize ulaştırılıyor. Arka koridordaki asansör, hizmet elemanlarının arkaplanda incelikle çalışabilmesi için her üç kata da bağlı. Bunu bir tiyatroya benzetiyoruz. Tüm kargaşa sahne arkasında gerçekleşiyor."


“Watches of Switzerland” mağazasındaki dairesel merdivenleri ve asansörün yakından görünüşü. CallisonRTKL izniyle.

Tüp Asansör ve AutoCAD.

"Bir kapı, üç mağaza" konseptiyle, müşterilere rehberlik etmek için yine de daha uyumlu bir deneyim sunmak gerekiyordu. CallisonRTKL hem şık hem de sezgisel bir sirkülasyon noktası için yenilikçi bir yaklaşım benimsedi.

Pulk: "Tüm alanları, tüp asansör ve saat hareketlerini andıran bir merdiven ile bir araya getirdik. Farz edin ki zemin kattasınız ve aşağı iniyorsunuz. Etrafı çevreleyen sarmal bir merdivenle müşteriler hemen istedikleri kata indiriliyor. Diğer müşteriler de ya bir üst kata çıkmak için özel asansörü ya da en üst kata çıkmak için tüp asansörü kullanıyor. Kısacası katlar arasında sergilenen bu dans, bu bize saat hareketlerini anımsatıyor."

CallisonRTKL için AutoCAD eksiksiz bir platformdu ve özellikle asansörün tasarımında çok önemli bir rol oynadı.

Pulk: "Tüm çizimlerimizi AutoCAD'de yapıyoruz ve sayfa büyüklüğünden çizgi kalınlığına kadar her detayla ilgili standartlarımız AutoCAD'in içinde ayarlanmış durumda. İşimizin gerçekten vazgeçilmez bir parçası . . . Diğer danışmanlarla iletişime geçip çizimlerimizi bir araya getirmek için kullandığımız tüm yolları düzenlemek amacıyla AutoCAD kullandık.


AutoCAD’te Watches of Swtizerland asansörü ve merdiveni. CallisonRTKL izniyle.

Watches of Switzerland mağazasındaki asansörün üreticisi de AutoCAD'de çalıştı. Onlarla aksamayan, mükemmel bir ilişkimiz oldu. Çizimleri oradan oraya gönderdikçe dosya paylaşım şeklimizde bir tür düzen oluşmaya başladı."


“Watches of Switzerland” mağazasının giriş katındaki dairesel merdivenler ve asansör. CallisonRTKL izniyle.

Amiral Gemisi Mağazanın Ötesinde Bir Tasarım

Watches of Switzerland amiral gemisi mağazasının 2014'te tamamlanmasından bu yana şirket, asıl tasarımın uzantısı olan birçok perakende satış noktası açtı.

Pulk: "Yeni havaalanı mağazaları daha çok Regen Street'teki Calibre Room'a, bazı alışveriş merkezi mağazaları ise zemin kata benziyor. Örneğin Highbridge'deki bir mağaza ise en üst kattaki gibi lüks bir atmosfere sahip. Regent Street projesinin en harika yanı bu. O kadar büyüktü ki müşterilerimizin istekleri ve ihtiyaçlarını keşfetme fırsatımız oldu . . . Ve daha sonra bu farklı beklentileri tek bir mağazada karşılamayı başardık."

AUTOCAD 2018'İN YENİ FİYATINI GÖRDÜNÜZ MÜ?

Fiyat Teklifinizi Alın

Autodesk, the Autodesk logo, AutoCAD and TrustedDWG are registered trademarks or trademarks of Autodesk, Inc., and/or its subsidiaries and/or affiliates in the USA and/or other countries. All other brand names, product names, or trademarks belong to their respective holders. Autodesk reserves the right to alter product and services offerings, and specifications and pricing at any time without notice, and is not responsible for typographical or graphical errors that may appear in this document.